Wednesday, July 27, 2011

Hanya Kau yang Mengerti :'(

Assalamualaikum........

12:46a.m.

Ya Allah, dugaan apa lagi yang Kau berikan kepadaku? Bukan niatku untuk merintih dugaan ini...tetapi ...hmm.Tujuanku menulis, bukan tunduk kepada cinta dunia, tapi sekadar meluahkan rasa berat dihati ini.

Mungkin apa yang aku alami sekarang tak seteruk masalah orang lain, cuma bila berada di dalam situasi aku sekarang, memang amat menyakitkan, bila melibatkan kawan2 dan hubungan peribadi. Kenapa aku mesti memilih antara kawan dan kekasih? Hmmm.....

Satu tamparan cerita yang hebat bagi aku. Kisah lama terbuka kembali setelah sekian lama rasa itu terkubur. Kenapa sekarang? Kenapa mesti di ungkit kembali? Kenapa tak tunggu dan lihat je? Kenapa tak tolong kawan dengan keadaan yang sekarang ni? Kenapa...kenapa...kenapaaaaa

Setiap soalan pasti ada jawapan. Cuma aku tak pasti sama ada aku mampu atau tak untuk hadapi semua tu. Di luah mati mak, ditelan mati bapak? betul ke?hmmm..hentam je la. Kenapa aku nak lepaskan apa yang aku dah usahakan selama ni? Aku terima keadaan aku sekarang ni dengan seadanya. Aku cuba belajar terima dia seadanya.

Tak terniat untuk melawan takdir, cuma sekarang ni, aku perlu usahakan apa yang ada. Bukan terus berserah pada apa yang tak pasti. Tak pasti ke? hmmm.... persoalannya Istikharah tu ihklas atau tak? Ya Allah....bantu aku untuk mencari jawapan yang pasti.

Andai dia memang untukku, kau berilah petunjuk. Andai dia sememangnya bukan jodohku, kau bimbinglah aku untuk menerima semua kenyataan ini.
Aku akan berusaha sehingga yang aku mampu, aku tak mungkin akan menyerah dengan mudah.

Kepada si dia, bantu aku untuk hadapi semua ni. Sehingga sekarang belum terdetik di hati aku untuk berubah. Aku masih tetap sayang dan tetap akan sayang. Maafkan aku jika ada terlanjur kata. Tak terniat untuk menyakiti sesiapa. Apa yang aku nak buat lepas ni, hanya aku dan Dia yang tahu.

Kepada kawan2......maafkan aku andai semuanya terlalu menyakitkan.

Berusaha dan tawakkal...aku berserah kepada-Mu....

01:06a.m,

~VR~

0 comments:

Post a Comment