Thursday, March 3, 2011

Semalam...

Assalamualaikum....dan selamat petang :)

Nak citer pasal semalam, hihihi...Semalam aku cecube resepi kek Red Velvet. Seperti biasa resepi tu aku dapat dari internet, jalur lebar kite..hahaha. Bahan2 semua dah ada. Tinggal nak p gerak buat je lagi.

Hohohoho..dengan semangat yang berkobar2, aku capai segala bahan2 yang perlu menuju ke dapur dan mula buat. Sgt la banyak bahan dia, tapi semua guna sikit2 je. Tapi tetap enjoy buat kek ni, resepi baru la katekan ;P

Resepi kek ni unik sikit. Nama kek ni di ambil sempena kaler kek yang amat la merah. merah membara mak ngah. Lagipun banyak orang komen kek ni sangat2 moist dan memikat selera :) Sbb tu aku cuba buat. Ok...letak bahan tu bahan ni...pukul2...gaul2...berhempas pulas dengan bahan2 kek, maka terjadilah adunan Red Velvet Cake.

Peerrgghhh..memang betul la...merah sangat2. Bab rasa merasa plak, memang memikat, sangat2 lembut, rasanya lain dari kek yang lain. Memang memikat selera :)



Haa..kebetulan plak birthday dia, so dengan senang hatinya aku buat sebiji kek birthday untuk dia tu. Berkobar2 perasaan aku, sebab resepi kek baru hahahaha.

Buat dan siap bakar, tunggu sejuk sekejap dan tiba masa nak menghias. Dengan idea yang mencurah2, aku hias kek tu jadi macam bentuk bola keranjang (basketball). Hohoho, siap ade logo NBA gtew ;) wink2




Mula2 kek tu siap, aku tak sangka rupa kek tu akan jadi macam betul2 rupa bola. Aku gelak2 dah tengok kek tu. Adoyai....memang tak sangka. Mula la fikiran nakal aku ni berfikir. Ade "org" ke tolong aku tadi ek? Hahaha..oh no no no... Lepas tu aku senyum sorang plak dan terfikir " mungkin aku ikhlas nak bagi kek ni kot, tu yang jadi macam ni". Ahaks....gelak sorang2 la plak ;P Trima kasih jugak kat kawan aku yang bagi sedikit sebanyak idea kat aku :) muah2.


Kepada si empunya kek...Happy  Birthday to You...Saeng-il Chughahabnida :) wah!! korea2 plak eh. Ape pun di harap apa2 dugaan yang mendatang, hadapi semua tu dengan tenang keyh. There's owez someone will be right beside you no matter what the condition is.

Ok lah...kesimpulan untuk semua ni adalah :-

1. Aku boleh cuba resepi baru (^_^)
2. Aku boleh buat birthday cake yang cake yang tak tersangka cantik untuk dia (^_^)
3. Aku boleh rasa kek aku yang sedap tu (perasan la plak
4. Terima kasih kat kawan aku sebab tolong bagi idea jugak (^_^) muah2
5. Boleh la mula jual..yeye (^_^)

Ok dah...Sekian Terima Kasih


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~* Roger & Out *~*~*~*~*~*~*~*~*~*~


2 comments:

meaw said...

muahhhhhhhh3 juak..heheheh...likelikelikelikelikelikelikelikelikelikelikelikelikelikelikelikelikelikelikelikelikelikelikelikelikelikelikelikelikelike... <3

Vell Rieyna said...

hehehehe...tq2...muah dan muah lagi :)

Post a Comment