Thursday, April 21, 2011

Dear pain...go away..... :'( Dear you...please stay...

Assalamualaikum..n hye to all. The time now is 02:56a.m., 21 April 2011, Thursday early morning. I suddenly woke up coz i can't bear the pain at my back :'(


Untuk lupakan rasa sakit tu, aku on mr. bumble bee, melawat semua facebook kwn2 yg aku ada, post ssuatu kat wall, lepas tu aku bukak blog, baca smua entry yg ada dlm ni, dan siapkan entry ni.

Masa ni keadaan aku memang agak kurang stabil, dengan back pain, muntah2 :'( Masa taip entry ni aku meniarap sambil mengadap bumblebee, untuk kurangkan rasa sakit (kesian kat bumblebee tengok aku macam ni). Baru hari ni sakit jadi makin ketara, mlm tadi kaki kiri terasa macam kejang, malam ni pulak, kaki kanan. Thank God tak jadi betul2, kalau tak....sape yang nak dengar aku meraung sorang2 kat atas ni? Hmmmm.....


Aku kena pegi checkup jugak nak tau sejauh mana sakit aku ni. Aku harap tak la jadi macam dulu, cukupla sekali. Aku tak mampu dah nak telan ubat banyak2, rosak badan aku nak tanggung semua tu. Kesian kat cik badan huhuhu....

Pada sapa2 yang tertanya2 apa jadi ngan aku dulu...hmm...aku cuma boleh cerita sikit2 je keyh. Bukan niat aku nak meraih simpati or what so ever. Cuma aku nak semua tau, sikit macam mana pun sakit, pegi cek cepat2, jangan tangguh2. Sebab bila dah terok, menyesal tak sudah. Aku bernasib baik masa tu sebab masih boleh dicegah dan dikawal. Masa tu aku cuma seorang pelajar, mgkn sebab penat, kurang minum air atau stress, aku demam panas yg sgt lama. Aku tak pegi klinik ke apa pun, aku cuma dok dlm bilik n kadang2 makan ubat (panadol). Tak tau la kenapa masa tu demam aku tak kebah2 (mmg aku demam lama jugak) jadi aku tak heran sgt.


Tapi sampai 1 masa tu rasa lain. Badan aku mula buat hal, satu malam tu, nasib baik semua kawan2 ada, badan aku mula kejang, aku ingat surut la lepas tu, jadi aku lawan, rupanya makin terok :( Badan aku kejang sampai kan orang nak pegang pun sakit. Tempat yang paling sakit adalah bahagian belakang (menjawab kepada persoalan kenapa aku slalu sgt sakit blakang). Kawan2 dah panic, so tgh mlm tu, dorang bwak aku g hospital, tu satu hal hospital kerajaan, emergancy pun leh plak main tunggu2 kan..huhuh.. Aku punya la penat tahan sakit, last2 kebah sendiri, tapi beberapa minit lepas tu datang balik. Tuhan je tau macam mn rasa masa tu, rasa nak pitam, tapi aku gagahkan jugak. Huhuhuhu, sampai kwn aku yang sorg tu dh nak ngamok. uwaa....Penyelesaiannya, aku g klinik swasta. Line clear, x de org...


Ok, masuk bilik doc, nasib baik doc ppuan, tapi dgn mulut yg agak..hmmm....bikin panaaaasss. Aku dengarkan je la. Ketuk2 sikit belakang, ok situ sini sakit, dia suruh aku wat urine test (ujian air kencing). Jangan fikir lain tau, aku tak amek dadah, huhuh..Lepas tu duduk la sebelah doc, doc check guna pH bar.

Masa ni aku dah risau awal, sebab urine aku amatlah lain kaler dia, agak gelap sikit dan sakit masa shi2..huhu (utk info k, tanda2 awal). Lepas doc check, aku tngok pH bar tu..gullllpp(telan aer lio) kaler kebiruan purple.Paras alkali antara 8.0-9.0 hmm...aku tanye la apa mksud tu kat doc. Tak sangka plak benda lain jadi.. Dengan serta mertanya aku kena marah ngan doc tu, sabau je la. Dengarkan je, doc nasihat. Dia siap bagi pilihan, nak kena masuk air ke, nak minum sendiri. Doc cakap, ada infection n mgkn akan mnjurus ke kidney problem.


Urrrghhhh...doc tu siap bagi warning, nak ke tengok mak ayah aku kluar duit ribu2 smata2 nak cuci kidney aku ni? sanggup ke tngok dorg susah? huhuhu..ye doc, saya dgr. dah2 jgn marah2.Lepas kejadian tu la aku agak rajin la jugak jaga kesihatan :P Yang tak bestnye, doc bagi ubat mcm2, dari antibiotik, painkiller mcm2 jenis, ubat demam, ubat muntah, vitamin....etc...etc, ntah ape lagi. Lebih 10 jenis. Tu la sejarah kesihatan terburuk aku dan aku tak nak ulang lagi semua tu.

Kali ni aku harap tak de pape, aku kena g checkup awal2 sebelum jadi terok n sebelum aku menyusakan parents aku. Harap2 tak de pape la kan, doakan yang terbaik untuk aku keyh :) Maka dengan itu, marilah kita bersama2 menjaga kesihatan diri, pegi klinik kalau sakit. Sebab kita tak tau sakit yang kita alami boleh jadi terok.

Kepada sapa2 yang tegur aku semalam, terima kasih banyak. Terutamanya kepada dia dan kwn2 aku yang lain. Sokongan semua sangat2 aku hargai, terharu.... :'( 






Kepada dia....terima kasih banyak2 sebab masih ambek berat. Walaupun kene marah hari ni (untuk menyedarkan) tapi hati ni tetap sayang kat dia. I am deeply sorry for causing ur anger. Thank you so much syg... I love u more n more n miss u...syg awak, x kan brubah. Take your time coz I'll always be here 4 you when u need me, n waiting for you.






Harap semuanya selesai tak lama lagi. Harap rasa sakit ni pun hilang tak lama lagi, x leh dah nak thn2 tanpa ubat dan x da papa yg buruk untuk d dengar. Ya Allah..please give me courage to deal with the test that given by You. Amin.......

Dah la, cukup la sampai sini, akit pun dh rs kurang, aku patut tdo balik. Selamat malam semuanya, wlaupun dh pagi. Waktu sekarang 04:18a.m.....Assalamualaikum...

~VR~

1 comments:

::..mr.adam + ms.hawa..:: said...

get well soon dear...
singgah sini...^_^
http://islamioparadise.blogspot.com/
http://www.facebook.com/IslamioParadise

Post a Comment