Wednesday, September 29, 2010

Hari ini hari Rabu...

Uaarrrgghhhh...(menguap). Hari ni hari yang sangat memenatkan. Sebab ape? Sebab malam tadi aku x leh tido. Kenape? Ade la sorang kawan aku ni takutkan aku, dia cakap ade orang nampak lembaga hitam tak berbaju melompat dari bumbung rumah kat perumahan aku ni. Aku punye la percaye, sebab aku ni penakut. Huhuhu...sungguh ngeri. Takut punye pasal aku tak leh tido sampai la pkul 4 pagi. Berbintang mata, Hadoyai.



(*-*)(*-*)(*-*)(*-*)(*-*)(*-*)(*-*)


Maka...puasnye lah aku cube bangun & bukak mate pagi tadi. Dah la pepagi bagi seorang perempuan memang banyak keje (tunjuk rajin.hihi...) Teringat plak kat Mr. Bean. Agaknye macam ni la kot rupa aku nak bangun tido pagi td (-.-')






Sungguh penat, huhuhu. Pujuk gak hati ni. Berkata dalam hati "rina, bangun2. Jangan nak malas2. Tak elok anak dare bangun lewat". Maka, dengan penuh semangat aku bangun dengan mata kuyu. Ni kalau nak tutup jugak mata ni abis la. Tak jalan keje aku. Ok2, mula2 basuh baju dulu. Kemudian, sidai. Lepas ni nak mandi plak. Sebelum tu rehat dulu la.



1 minit kemudian......

Eish..tak ley jadik nih. Hampir2 tertido. Kene wat sesuatu. Hahaha, tiba2 teringat lagi kat Mr. Bean tahan ngantok. Ape la aku ni, dush3...






Hahahahaha..tak penah aku buat keje macam ni. Penyelesaian terbaek, pegi mandi la. Baru segar. tak yah nak tongkat2 mata. Lepas tu baru la aku bersemangat waja. wah...macam tentera la plak. Dapat je semangat baru, serta merta otak aku ni teringat kat resepi kek yang aku salin semalam kat tenet. Ni la resepi yang aku dapat sepanjang tak leh tido semalam. time kasih la kat kawan aku tu :P Nampak sedap, nak cube lah. berhempas pulas aku wat kek tu sorang2. siap ade modification lagi ke atas bahan2 (kononnye pandai, nak jadi macam mak :D).


Selepas beberapa ketika, dengan bahang oven yang tidak tertahan, dengan keyakinan yang mendalam bahawasanye kek itu telah masak, maka siaplah kek yang aku usahakan selama ini, ceh..hihi. Tadaaaaaaaaaaaaaa.......nampak sedap kan tuan2 dan puan2.


Marble Cheese Cake..yang tak berape nak marble

Sedap seyyyy....... 1 task accomplished. tick, tick, tick :)



Bila malam menjelma plak, terngiang2 lagi kata2 kawan aku tu. Adoyai, mintak2 malam ni aku leh tido. Kalau tak mengarut je aku pagi esok.


Sekarang ni masa untuk ape adik2...? Masa untuk rehat kak rina...!!! Ye..pandai, jom kite rehat sambil makan jagung & tengok CSI & tulis entry baru. Wah......terbaek.


Sekali lagi, tadaaaaaaaaaaaaaaa..dah siap 1 entry untuk sehari suntuk aku yang mengarut dan bosan nih. tak de keje, wat keje sendiri. ye dak? baru terisi masa dengan hal yang berfaedah. (akak contoh, hahahaha..)

Okeyh...penat memerah otak, batery dalam diri pun dah nyale merah tanda dah low gler, jom rehat tengok Leftenent Caine yang cool. Tatatititutu, good night alls. Mmmmmuah ;)

~~~~~~~~~~~~~~Roger & Out~~~~~~~~~~~~~~






0 comments:

Post a Comment