Tuesday, September 28, 2010

Kisah Cinta Kita...


Bosan plak malam ni. Jadi, untuk tidak menjadikan kebosanan menguasai diri, aku nak tulis sikit pasal kisah cinta. Bukan nak jiwang2 keyh. Cuma sekadar bercerita, sebab aku tengok sekarang ni kat tv org bercinta, realiti pun orang bercinta. Memacam kisah cinta sekarang ni kan...



Kalau kita on je tv, keluar la citer2 sinetron, drama2 melayu. Contonye mcm Cinta Kirana, Cahaya, Alisa, Epilog Syurga Cinta, Janji Kekasih, Chinta, yang paling tak tahan punye nama drama..Asmara.hahahah....



Rata2 drama2 ni mengisahkan tentang cinta antara 2 insan. Cinta direstui, cinta sejati, cinta terlarang, cinta paksaan. Macam2 la. Rasa2 semua dah boleh agak macam mana ending dia. Tapi tu semua hanyalah lakonan. Bila masuk bab realiti plak, memang akan melibatkan hati dan perasan. Betul tak?...



Mula2 bercinta memang pergghhh...ibarat cerita Titanic "you jump, I jump", kalau drama melayu plak "lautan api sanggup ku renangi demi bersamamu, kalau sinetron plak "sayang, jangan tinggalin aku lagi.aku cinta mati sama kamu."(sambil nangis teresak2). Heish, penat2 kalau realiti macam ni. (padahal dulu aku macam ni gak) hahaha..Dulu je la, ok ;P


Bila dah lama bercinta plak, akan sampai satu tahap nak gaduh2. Sebab dah bosan kot ngan memasing. Tengah gaduh2 tu plak tak de dah kata2 "sayang" "abang", yang kuar semuanya "aku benci kau", "sampai bila2 aku takkan maafkan kau" dan macam2 lagi. Heish..sekali lagi aku cakap, penat2 macam ni. Dah habis gaduh tadi, mula la nak cakap "kite dah x de sefahaman lagi, cukup setakat ni je hubungan kite". Tu kire ok la, berbudi bahase la jugak. Yang x reti nak berbahase "aku benci kau, kite putus, aku tak kan maafkan kau sampai bila2, tak guna punye perempuan/lelaki".Hmmm......yang ni agak kurang ajar la. Buatnye si awek atau pakwe tadi tu ada sebab tertentu yang dia betul2 tak bley nak bagi tau, kalau bagi tau pun ibarat mencurah air ke daun keladi, cewahh. Ha..tak ke naya. Dah la dapat dosa free...nayekan orang lagi. Tu..lu pikir la sendiri (nabil cakap).







Bagi aku kat ada macam2 jenis cinta kat dunia ni. Cinta untuk Allah dan RasulNya adalah cinta yang Agung dan sejati. Pasal cinta antara manusia tu, semua boleh fikir sendiri kan? Dan dalam hidup aku cinta datang dan cinta pergi, orang nak benci aku, benci la. Seperti yang aku bagitau sebelum ni, semua hal boleh dibawak berbincang dan semua hal yang terjadi ada sebabnye. Bukan suke2 je jadi & bukan suke2 je aku benda tu nak jadi. Kalau dah bukan jodoh, just let it go. Tak guna untuk membenci sesame manusia. Masa ni tak gune nak buang2 aku dari friendlist facebook ke, tagged ke..ape jadah lagi la laman sosial yang ade. Buang2 pun, satu hari nanti pada hari penentuan, kita semua akan jumpe balik kat Padang Mahsyar. Apa yang ada dalam hati ni, hanya Tuhan yang tau.





Haiyooo..panjang plak aku bebel kan. Bosan punye pasal la ni, cet...sorry la ye. Ok dah2, roger n out. huhuhu......

0 comments:

Post a Comment